Oldalak

2010. március 14., vasárnap

Szentendrei Szamos Marcipán Múzeum








Megírom most, amíg friss az emlék. ^^ Mivel hirtelen felindulásból indultunk el a marcipán múzeumba, ezért nem tudtam felöltözni loliba. No meg hideg is volt. Sajnálom, pedig mennyivel jobb lett volna loliban lenni. Na nem baj. 

Végül is két óra volt, mire Szentendrén megtaláltuk a megfelelő utcát. Kiderült, hogy bennt van a belvárosban, mi pedig végig a külvárosban autókáztunk. De nagy nehezen megtaláltuk és tök jó volt. :D Már egy ideje tervezgettük, hogy elmegyünk, csak valahogy sosem sikerült.

A marcipánszobrok eszméletlenül szépek. Nem az összes, de némelyik gyönyörűen kidolgozott minden apró részletével. Ilyenek például a Lila ruhás hölgy, Mária Terézia mellszobra és a Parlament, na meg Kántor, a németjuhász. Nekem a Csipkerózsika történetét megelevenítő forgókastély is nagyon tetszett még videófelvételt is készítettem róla, ahogyan forog. Rengeteg munka van egyesével a szobrokban. Ha egy ilyet eltudnék készíteni (persze soha nem fogok tudni XD), akkor talán már nevezhetném magam igazi cukrásznak. Bár ehhez rendkívül nagy kézügyesség kell. 

A múzeum végén volt Szamos Marcipán bolt is, mi más. Letámadtuk. :D Rengeteg édes marcipán figura volt, sok finomság, olyasmi lehetett, mint a Jancsi és Júliskában a banya mézeskalácsházikója. :D Végül is sikerült lefognunk magunkat és "csak" 1600 forintot költenünk. :) A zsákmány: két kockaalakú marcipándesszert, nyuszifigura marcipán, pulifigura marcipán, kos csokitallér Anyukámnak.

Aztán otthon ettünk milánóit, én nem ettem, csak gombalevest. Este pedig aludtam, mert nagyon fáradt voltam. XD

Nincsenek megjegyzések: