Oldalak

2010. szeptember 23., csütörtök

A Kasutera rejtelmei... :S

Elhatároztam, hogy nevezek a MondoCon sütisütő versenyén, elvégre cukrász vagyok, vagy mi. :P Persze ez még nem jelenti azt, hogy sütni is tudok. :D Szóval az elején úgy gondoltam, hogy készítek zöldteás kekszeket és Kasutera-t, s akkor nevezek két kategóriában. Így jobban belegondolva viszont örülhetek, ha az egyiket tökéletesen eltudom majd készíteni. A Kasutera nem ám annyira egyszerű, mint amilyennek látszik, hogy kiírod a receptet és elkészíted. Na nem, az életben ugyebár semmi sem ilyen egyszerű. :D Milliónyi receptet találhatsz az interneten. Én a mútlkor kipróbáltam egyet, ami jó is lett volna, de nekem olyan fura volt... :S Úgyhogy tovább kajtattam receptek után és arra jutottam, hogy egy külföldi honlapon található receptet fogok elkészíteni. Arra már rájöttem, hogy a tojást és a cukrot mindenképpen fel kell melegíteni, mert úgy olvadnak el a cukor molekulái a tojásban, ami viszont biztos fontos. A másik dolog, hogy kellően valódi Kasutera-t kapjunk, ami szintén fontos, hogy egy éjszakát állnia kell a hűtőben, mert állítólag így éri el azt a szivacsos hatást, amiről a Kasutera ismert. Ugyanis japán szivacsos piskótának hívják mindenhol. Miután tömérdek recepten átrágtam magam, arra jutottam, hogy tényleg mindenféle létezik. Ez alapján én megálmodtam a saját ízvilágú Kasuteramat, remélem, hogy elég japános lesz. :P Na, de, hogy ne csak feleslegesen szövegeljek itten, lefordítottam a receptet. Íme:

Kasutera recept:

5 nagyobb tojás
18 dkg kristálycukor
12,5 dkg átszitált finom liszt
6 dcl tej
3 evőkanál méz

1. lépés: Meleg víz fölött verjük fel a tojásokat a cukorral, ez nagyon fontos, mert így olvadnak fel a cukor belső részecskéi, addig verjük, amíg a tojás kifehéredik.
2. lépés: A tűzről levéve tegyük hozzá a mézet, a tejet, és végül apránként a lisztet.
3. lépés: Verjük a tésztát ameddig tudjuk, 15 percig, de még jobb, ha 30 percig.
4. lépés: A sütés 50 perc, vagy csak 40 perc, figyelni kell rá, nehogy leégjen.
5. lépés: Tegyük hűtőszekrénybe, s hagyjuk benne legalább egy éjszakát, így éri el azt a szivacsos hatást, ami a Kasutera-t jellemzi.

A receptet jövőhéten fogom tesztelni. Úgy tervezem, hogy legalább kétszer elkészítem, nehogy beégjek vele. :D 

Nincsenek megjegyzések: